O Dr. Peter Senge, ο διάσημος ερευνητής, συγγραφέας και επινοητής του όρου «Η επιχείρηση που μαθαίνει» έρχεται στην Αθήνα για μια μοναδική παρουσίαση!

Ο Peter Senge, έρχεται στις 18 Απριλίου στην Αθήνα προσκεκλημένος της εκπαιδευτικής εταιρείας ΠΡΟΘΕΣΗ ΑΕ για να παρουσιάσει στο Κέντρο τεχνών στο ACS τους τρόπους με τους οποίους ο αποτελεσματικός ηγέτης μπορεί μέσα σε έναν ολοένα και πιο πολύπλοκο κόσμο να αναπτύσσει προσαρμοστικότητα και ικανότητες που οδηγούν τον ίδιο και τον οργανισμό του σε συνεχή βελτίωση, ανάπτυξη και επιχειρηματική υπεροχή. Ο ξένος ειδικός θα αναφερθεί στα τελευταία ευρήματα των ερευνών του που απετέλεσαν και την αφορμή για τη συγγραφή σειράς σημαντικών άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά που συνθέτουν και τον κορμό της ομιλίας του στην Αθήνα που θα έχει τίτλο «Leadership and Organizational Learning to Build a Sustainable Future», στην οποία η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ είναι Μεγάλος Χορηγός Επικοινωνίας.

Ο Dr. Peter Senge, ο κατά την Accenture (2003) υπ’ αριθμόν 5 των κορυφαίων 50 διανοητών και συμβούλων Μάνατζμεντ όλων των εποχών, θα παρουσιάσει στο Αθηναικό κοινό τις τελευταίες άριστες πρακτικές στη δόμηση της γνώσης για ριζική οργανωσιακή αλλαγή. Αντλώντας εμπειρία από πρωτοβουλίες ανά τον κόσμο, ο Senge θα μιλήσει σχετικά με την εξέλιξη της πρακτικής του οργανισμού που μαθαίνει και τις συνέπειες για την ηγεσία, την καινοτομία και την δημιουργία ανταγωνιστικών επιχειρήσεων σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία. Επιπρόσθετα, θα μετατρέψει τις αφηρημένες έννοιες της θεωρίας συστημάτων σε εργαλεία για καλύτερο know-how και κατανόηση της επιχειρηματικής αλλαγής. Θα περιγράψει πώς η αποκέντρωση του ρόλου της ηγεσίας στους οργανισμούς βοηθά στη βελτίωση της ικανότητας όλων των ανθρώπων να εργάζονται παραγωγικά προς τον κοινό στόχο. Τέλος, θα καταδείξει πώς το όραμα, ο σκοπός, η ανακλαστικότητα, και η αντίληψη συστημάτων είναι ουσιώδη, αν οι οργανισμοί θέλουν να πιάσουν τους στόχους τους και να εξαντλήσουν το δυναμικό τους επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα αναπτυξιακή διατηρησιμότητα.

Το βιβλίο του The Fifth Discipline (1990, δεύτερη έκδοση, 2006) άγγιξε ένα νεύρο βαθιά μέσα στην επιχειρηματική και εκπαιδευτική κοινότητα, εισάγοντας τη θεωρία της επιχείρησης που μαθαίνει και αναγνωρίστηκε από το Harvard Business Review ως ένα από τα μνημειώδη βιβλία του management των τελευταίων 75 ετών. Το τελευταίο βιβλίο του Peter, Presence: Human Purpose and the Field of the Future, το οποίο συνέγραψε μαζί με τους C. Otto Sharmer, Joseph Jaworski και Betty Sue Flowers, παρουσιάζει μια νέα θεωρία για τη μορφοποίηση μιας ηγεσίας που ολοκληρώνει την εσωτερική ανάπτυξη και καθίσταται παράγοντας αποτελεσματικής αλλαγής για ένα «διατηρήσιμο μέλλον».

Η ανάπτυξη της ικανότητας ενός οργανισμού για συνεχή μάθηση και καινοτομία απαιτεί ηγετικές ικανότητες πολλών ανθρώπων σε πολλά επίπεδα και θέσεις μέσα στον οργανισμό. Η τυφλή πεποίθηση ότι ο «οργανισμός που μαθαίνει» αφορά στον «Ηγέτη» που βρίσκεται στην κορυφή της ιεραρχικής πυραμίδας στραγγαλίζει κάθε πρωτοβουλία, επιβάλει υπερβολική ιεραρχική αγκύλωση και είναι ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους μόνο λίγοι οργανισμοί μπορούν να πετύχουν αλλά και διατηρήσουν ένα καθεστώς δομικής αλλαγής.

Η ανάπτυξη νοοτροπίας που να είναι προσανατολισμένη προς την συνεχή μάθηση απαιτεί ηγέτες σε όλα τα επίπεδα, οι οποίοι:

  • Γνωρίζουν ότι δεν έχουν όλες τις απαντήσεις
  • Διαρκώς θέτουν υπό αμφισβήτηση τις ίδιες τους τις παραδοχές (Νοητικά Μοντέλα)
  • Αναπτύσσουν σχέσεις εμπιστοσύνης και ειλικρίνειας (Εργασία σε Ομάδες και Ομαδική Μάθηση)
  • Είναι παθιασμένοι με αυτό που θέλουν να δημιουργήσουν στην ίδια τους τη ζωή (Προσωπική Μαεστρία)
  • Διαρκώς αναπτύσσουν τις ικανότητές τους στο να διαισθάνονται ευρύτερα σύνολα (Σφαιρική Αντίληψη)
  • Θέτουν γνήσια οράματα και επιτυγχάνουν αμοιβαία συναίνεση σχετικά με το μέλλον που οι άνθρωποί τους θέλουν πραγματικά να δημιουργήσουν (Κοινό Όραμα).

Οι επιχειρήσεις πρέπει να μάθουν πώς να προσαρμόζονται συνεχώς στο διαρκώς μεταβαλλόμενο θεσμικό πλαίσιο του σήμερα. Η ανάπτυξη μαθησιακών ικανοτήτων σε πολλαπλά επίπεδα θα γίνεται όλο και περισσότερο σημαντική στις ιλιγγιώδης εποχές που βιώνουμε στις μέρες μας. Καθώς αυξάνονται οι κοινωνικές και περιβαλλοντολογικές πιέσεις καθώς και ο διεθνής ανταγωνισμός, οι επιχειρήσεις που είναι σε θέση να διαισθανθούν και να συνειδητοποιήσουν τις αναδυόμενες τάσεις θα κληθούν να διαδραματίσουν ζωτικό ρόλο στην ανάπτυξη της οικονομικής, κοινωνικής και περιβαλλοντολογικής ευημερίας.

Στην Ημερίδα του Απριλίου ο Dr. Senge θα παρουσιάσει την εξελικτική πορεία (θεωρία και της πρακτική) της επιχείρησης που μαθαίνει και θα αναλύσει τις επιπτώσεις της στην ηγεσία, στην καινοτομία και στη δόμηση επιχειρήσεων με τρόπο που να ανταποκρίνονται στις υψηλότερες δυνατές προσδοκίες των εργαζομένων και των επενδυτών.

Κατά τη διάρκεια αυτής της Ημερίδας πέρα από την παρουσίαση θα γίνουν και πολλές πρακτικές ασκήσεις. Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για ένα εργαστηριακό σεμινάριο με πολλούς συμμετέχοντες! Προτείνει δε στους συμμετέχοντες να έλθουν προετοιμασμένοι να εργαστούν πάνω στις δικές τους προκλήσεις και τα θέματα που τους απασχολούν και όχι μόνο στο να ακούν τον ίδιο παθητικά. Ο συνολικός στόχος είναι να αποκομίσουν όλοι όσοι έλθουν, μια από πρώτο χέρι αποτίμηση των βασικών εργαλείων και μεθόδων ανάπτυξης των ικανοτήτων μάθησης, καθώς και να εξερευνήσουν τη συνάφεια αυτών των εργαλείων με την επιτυχή αντιμετώπιση των στρατηγικών και λειτουργικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν σήμερα οι Ελληνικές και όχι μόνο επιχειρήσεις.

Τα εργαλεία και οι μέθοδοι για την εμβάθυνση και επιτάχυνση της οργανωσιακής μάθησης αναπτύσσονται εδώ και 25 χρόνια. Σήμερα, η SοL (Society for Organization Learning) έχει ως μέλη οργανισμούς και άτομα απ΄ όλο τον κόσμο που εργάζονται μαζί με σκοπό τη δημιουργία τεχνογνωσίας για την επίτευξη βαθιάς και διατηρήσιμης αλλαγής στους οργανισμούς. Τα τελευταία χρόνια, αυτή η εργασία διευρύνθηκε σημαντικά από την αρχική της εστίαση στην επιχειρηματική ζωτικότητα και απόδοση, ώστε να συμπεριλάβει: 1) κορυφαίες επιχειρήσεις, ΜΚΟ και κυβερνητικούς οργανισμούς που εργάζονται από κοινού για την προαγωγή ανθεκτικότερων προϊοντικών και επιχειρηματικών πρακτικών, και 2) ένα αυξανόμενο παγκόσμιο δίκτυο νεωτεριστών οι οποίοι δημιουργούν «μετα-βιομηχανικά» μοντέλα εκπαίδευσης.

Συγγραφέας «αναφοράς», ομιλητής και σύμβουλος επιχειρήσεων, ο Senge χαρακτηρίζεται παγκοσμίως από όλους όσοι τον έχουν γνωρίσει ως ένας από τους πλέον ενορατικούς και παθιασμένους ηγέτες του σύγχρονου επιχειρείν.

Ο Senge είναι ένας από τους πρωτοποριακούς ηγέτες στην επιχειρηματική σκέψη και η παγκόσμια επιρροή του υπήρξε και εξακολουθεί να είναι τεράστια. Μετά την παρακολούθηση της Ημερίδας είναι βέβαιο ότι οι συμμετέχοντες θα φύγουν με νέες ικανότητες, φρέσκες ιδέες και, ίσως το σημαντικότερο, με καλύτερη και πιο αισιόδοξη άποψη για τη δουλειά και τη ζωή τους.

Σύμφωνα με τον Senge στους οργανισμούς που το μοντέλο της συνεχούς μάθησης είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση, οι ηγέτες τους κάνουν καλά τέσσερα πράγματα:

  1. Αφυπνίζουν τις έμφυτες ικανότητες μάθησης των ανθρώπων

Οι άνθρωποι γεννιούνται με την «παρόρμηση να μαθαίνουν και βρίσκουν ικανοποίηση στη μάθηση», έλεγε ο W. Edwards Deming, ο πρωτοπόρος του κινήματος ολικής ποιότητας. Ωστόσο, οι παραδοσιακές πρακτικές διοίκησης των ανθρώπων που βασίζονται στον κεντρικό έλεγχο και τους managers που παρακινούν τους ανθρώπους να εργαστούν, υπονομεύουν μάλλον παρά αναπτύσσουν την έμφυτη επιθυμία τους να μαθαίνουν. Σαν συνέπεια, παράγονται εργασιακές νοοτροπίες που στερούνται της απαραίτητης αφοσίωσης, φαντασίας, επιμονής, καθώς και προθυμίας για ανάληψη ρίσκων και για αλληλοβοήθεια, ποιότητες που είναι ακριβώς αυτές που προσδιορίζουν την καινοτομία. Η γνώση δεν είναι μόνο ατομική αλλά και κοινωνική, ενσωματωμένη σε αυτό που οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν μαζί. Η μάθηση είναι πολλά περισσότερα από την εξατομικευμένη εκπαίδευση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων. Είναι η συλλογική σωρευτική ικανότητα διαίσθησης των εξελισσομένων πλαισίων, υιοθέτησης νέων οραμάτων και υλοποίησής τους. Η Καλλιέργεια και η Χρησιμοποίηση «δημιουργικών τάσεων» (το χάσμα μεταξύ οράματος και τρέχουσας πραγματικότητας) είναι η πρώτη ηγετική αρχή.

  1. Δημιουργούν επιχειρησιακή μαθησιακή κουλτούρα (νοοτροπία μάθησης)

Οι νοοτροπίες μάθησης πρέπει να ενσωματώνονται στο πώς μια επιχείρηση λειτουργεί σε όλα τα επίπεδα. Στο επίπεδο της ανώτατης διοίκησης επικεντρώνεται στις ικανότητες αντίληψης συστημάτων, προσεκτικής ακρόασης και διαλόγου, καθώς και στη σταδιακή αμφισβήτηση όλων των νοητικών μοντέλων (ιδίων και αλλότριων). Όλες αυτές οι ικανότητες είναι σημαντικές και για την κατώτερη διοίκηση, με έμφαση στις επί τόπου καινοτομίες των εργασιακών πρακτικών και στην παρακίνηση της ευφυΐας των ανθρώπων. Κατά βάση, η Επιχειρησιακή Μαθησιακή Κουλτούρα αφορά στο να είναι κάποιος δεκτικός, ευάλωτος και σε διαρκή εγρήγορση ώστε να αμφισβητεί τη σοφία του παρελθόντος. Ταυτόχρονα, να αντλεί περηφάνεια και αυτοπραγμάτωση από τη δουλειά του. Αυτή είναι η δεύτερη βασική ηγετική αρχή: «Η μεταμόρφωση δια μέσου της συντήρησης».

  1. Τείνουν ευήκοον ους στην πολυσυλλεκτικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι παγκοσμιοποιημένες επιχειρήσεις είναι ότι πρέπει να λειτουργήσουν αποτελεσματικά έχοντας στο δυναμικό τους ανθρώπους που προέρχονται από διαφορετικές παραδόσεις, που μιλούν διαφορετικές γλώσσες και ζουν με διαφορετικούς κανόνες. Η φυσική τάση οποιασδήποτε επιχείρησης είναι να προσπαθήσει να επιβάλει την οικεία της νοοτροπία στους ξένους εργαζόμενους και συνεργάτες, έστω και διακριτικά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα νοοτροπίες «συμμόρφωσης» οι οποίες έχουν αρνητική επίδραση στην εμπιστοσύνη, την αλληλοκατανόηση και την ικανότητα ανανέωσης. Όμως, οι αποτελεσματικοί ηγέτες πρέπει να είναι αυθεντικοί και αυτό προϋποθέτει να τιμούν τις ρίζες τους. Συνεπώς, οι αποτελεσματικές διεθνείς επιχειρήσεις, περηφανεύονται για την ιστορία τους και ταυτόχρονα αγκαλιάζουν την ποικιλία νοοτροπιών. Για να συμβεί αυτό απαιτείται συνεχής επένδυση στην κατανόηση της ποικιλίας των τρόπων με τους οποίους οι άνθρωποι σκέφτονται, μαθαίνουν και επικοινωνούν και πώς αυτή μορφοποιείται από τους διάφορους πολιτισμούς. Και αυτή η ικανότητα οδηγεί στην τρίτη ηγετική αρχή: Η επιτυχία στη παγκοσμιοποιημένη οικονομία απαιτεί ανθρωπιστική επιδεξιότητα σε σύγκριση με την τεχνική, κατασκευαστική, οικονομική δεξιότητα καθώς και την επιδεξιότητα σε θέματα marketing τις οποίες οι επιτυχημένες επιχειρήσεις θεωρούν δεδομένες.

  1. Κοιτούν στο μέλλον με υπευθυνότητα (διατηρησιμότητα)

Δεν είναι δυνατόν να υπάρξουν υγιείς επιχειρήσεις σε νοσηρά κοινωνικά και οικολογικά συστήματα. Ολοένα και περισσότερο, οι επιχειρήσεις που έχουν παγκόσμια επιτυχία συνειδητοποιούν ότι πρέπει να συμμορφωθούν με τα υψηλότερα πρότυπα υπευθυνότητας σε όλες τις χώρες όπου επιχειρούν. Καθώς οι διεθνείς κρίσεις όπως οι κλιματολογικές αλλαγές και ο ανταγωνισμός για τους ανεπαρκείς πόρους, όπως το νερό, εντείνονται, θα υπάρχει γενικότερη απαίτηση από τις επιχειρήσεις όχι μόνο για συμμόρφωση αλλά και για καινοτομία: νέες τεχνολογίες, νέα επιχειρηματικά μοντέλα, και πάνω από όλα νέα ευαισθησία για την υγεία και την ευημερία του συνόλου των αλυσίδων αξιών τους. Η περίοδος της ιδιωτικοποίησης των κερδών και της κοινωνικοποίηση του κόστους όπως είναι η εργατική και κοινοτική υγεία, οι εξαντλημένοι φυσικοί πόροι και τα ζορισμένα οικοσυστήματα, παρέρχεται. Αυτό το αναγνωρίζουν ακόμα και οι επενδυτές και επιδοτούν ολοένα και περισσότερο επιχειρήσεις που δίνουν σημασία στα ευρύτερα συστήματα από τα οποία εξαρτάται τελικά η υγεία τους. Τα τρόφιμα, το νερό, η φιλική προς το περιβάλλον ενέργεια και μεταφορά, και η δραματική μείωση στην απώλεια υλικών και τοξικότητας θα αποτελέσουν κατά τις επόμενες δεκαετίες τους ακρογωνιαίους λίθους για τη δόμηση υγιών τοπικών και παγκόσμιων οικονομιών. Και αυτή είναι η τέταρτη ηγετική αρχή: Η συστηματική σκέψη και δράση σε έναν ολοένα και περισσότερο αλληλένδετο κόσμο.

Σύμφωνα με τους διοργανωτές, τα αναμενόμενα οφέλη για τους συμμετέχοντες στην Ημερίδα αυτή είναι:

  • Θα κάνουν τα εργαλεία και τις μεθόδους οργανωσιακής μάθησης πιο ενορατικά και προσβάσιμα: αντίληψη συστημάτων, δόμηση φιλοδοξιών, και εργασία με νοητικά μοντέλα.
  • Θα εκτιμήσουν τι σημαίνει να δομήσουν μια οργανωσιακή κουλτούρα που να αξίζει τις υψηλότερες προσδοκίες των ανθρώπων της.
  • Θα κατανοήσουν καλύτερα πώς να δημιουργούν ένα κοινό αίσθημα σκοπού στον οργανισμό τους.
  • Θα κατανοήσουν γιατί η «αντανακλαστικότητα» είναι βασική ηγετική ικανότητα σήμερα και τι απαιτείται για την καλλιέργειά της, τόσο μεμονωμένα όσο και συλλογικά.
  • Θα κατανοήσουν καλύτερα τις στρατηγικές και μορφωτικές συνέπειες των προκλήσεων της «διατηρησιμότητας» και τους λόγους για τους οποίους αυτές υιοθετούνται κατά κύριο λόγο από τις άριστες και καινοτόμες επιχειρήσεις διεθνώς.
  • Θα αφοσιωθούν περισσότερο στο ταξίδι τους στη γνώση.
  • Θα εντοπίσουν πρακτικές εφαρμογές αυτών των εργαλείων στη δική τους περίπτωση.

Παράλληλα, ο διάσημος ειδικός αναμένεται να δώσει απαντήσεις σε ερωτήματα, όπως:

  • Ποιες είναι οι τρεις κύριες ικανότητες της οργανωσιακής μάθησης και γιατί έχουν σημασία για κάθε μάνατζερ και την επιχείρησή του;
  • Πώς ενσωματώνουν τη μάθηση με την εργασία οι αποτελεσματικοί ηγέτες σε όλα τα επίπεδα;
  • Ποιες είναι οι διασυνδέσεις ανάμεσα στα προσωπικά και τα κοινά οράματα;
  • Πώς ένας μάνατζερ μπορεί να παρακινήσει τις εγγενείς ικανότητες των ανθρώπων για αντίληψη συστημάτων;
  • Πώς ένας μάνατζερ μπορεί να παρακινήσει το πάθος και την αφοσίωση των ανθρώπων;
  • Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στο να μπορέσει ένας μάνατζερ να τα «βγάζει απλώς πέρα» με διάφορες κουλτούρες και ιδιαιτερότητες και στο να μάθει πώς αυτές μπορούν να ενδυναμώσουν την επιχείρησή του;
  • Ποιο πρέπει να είναι το όραμα για τη δόμηση μιας υγιούς επιχείρησης που συνεισφέρει σε υγιή ευρύτερα συστήματα;
  • Τι σημαίνει για τη σύγχρονη επιχείρηση η διατηρησιμότητα και η υπευθυνότητα, τόσο στην Ελλάδα όσο και πέρα από αυτήν;
  • Γιατί η προσήλωση ενός οργανισμού στο να διαχειρίζεται τις προκλήσεις της διατηρησιμότητας καθίσταται παράγων κλειδί για το νεωτερισμό και την προσέλκυση και ένταξη στο δυναμικό της ταλαντούχων ατόμων;
  • Πώς θα μπορέσει ένας μάνατζερ να εμπλέξει ευρύτερα σύνολα ατόμων σε σοβαρές στρατηγικές συζητήσεις, σε πραγματικό χρόνο;

Επίσης, πρέπει να τονιστεί πως η παρουσίαση του καθηγητή θα κλείσει με συζήτηση πάνελ. Το πάνελ θα συντονίσει ο Καθηγητής Δημήτρης Μπουραντάς, Δ/ντής του Executive MBA και του Centre for Leadership Intelligence, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το θέμα της συζήτησης είναι: «Φρόνηση & Υπαρξιακή Ευφυΐα, ως θεμελιώδεις Ηγετικές Ικανότητες για την Επιχείρηση που Μαθαίνει». Στο πάνελ θα συμμετέχουν οι: Dr. Peter Senge, Λία Βασιλάκη, Ανώτερη Διευθύντρια Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού, Ποιότητας & Ασφάλειας, WIND, Ηλίας Μοσχονάς, Δ/ντής Ανθρώπινου Δυναμικού Ομίλου ΤΙΤΑΝΑ και Αθηνά Δεσύπρη, Γενική Διευθύντρια HR, EFG Eurobank Εrgasias.

O Dr. Peter Senge διδάσκει στο Massachusetts Institute of Technology (MIT). Είναι ιδρυτικό μέλος του Society for Organizational Learning (SoL), το οποίο είναι μια διεθνής κοινότητα επιχειρήσεων, ερευνητών και συμβούλων αφιερωμένων στην «ανεξάρτητη ανάπτυξη των ανθρώπων και των επιχειρήσεών τους». Είναι ο συγγραφέας του ευρέως αναγνωρισμένου βιβλίου, The Fifth Discipline: The Art and Practice of The Learning Organization (1990, αναθεωρημένη έκδοση 2006) και του The Fifth Discipline Fieldbook: Strategies to Sustaining Momentum in Learning Organizations (Μάρτιος 1999), το οποίο συνέγραψε μαζί με τους Charlotte Roberts, Rick Ross, Bryan Smith, Art Kleiner και George Roth. Το Σεπτέμβριο του 2000 εκδόθηκε το πολυβραβευμένο του σύγγραμμα Schools That Learn: A Fifth Discipline Fieldbook for Educators, Parents and Everyone Who Cares About Education, το οποίο συνέγραψε μαζί με τους Nelda Cambron-McCabe, Timothy Lucas, Bryan Smith, Janis Dutton και Art Kleiner.

Το καινούργιο του βιβλίο, Presence: Human Purpose and the Field of the Future, το οποίο συνέγραψε μαζί με τους Claus Otto Scharmer, Joseph Jaworski και Betty Sue Flowers, εκδόθηκε τον Μάρτιο του 2004 από την Society for Organizational Learning και έγινε αμέσως μπεστ σέλερ.

O Dr. Senge έχει δώσει πλήθος διαλέξεων σε όλο τον κόσμο, μετατρέποντας τις αφηρημένες ιδέες της θεωρίας συστημάτων σε εργαλεία για την καλύτερη κατανόηση της οικονομικής και επιχειρηματικής αλλαγής. Η περιοχή ιδιαίτερου ενδιαφέροντός του εστιάζεται στην αποκέντρωση του ρόλου της ηγεσίας στους οργανισμούς έτσι ώστε να βελτιώνεται η ικανότητα όλων των ανθρώπων να εργάζονται παραγωγικά για κοινούς στόχους. Το έργο του Dr. Senge προσδιορίζει τον ακρογωνιαίο λίθο των ανθρώπινων αξιών στο χώρο εργασίας. Συγκεκριμένα, υποστηρίζει ότι το όραμα, ο στόχος, η αντανακλαστικότητα και η αντίληψη συστημάτων είναι αναγκαία προκειμένου οι οργανισμοί να επιτύχουν τους στόχους τους. Έχει συνεργαστεί με γνωστούς ηγέτες από το χώρο των επιχειρήσεων, της υγείας και της δημόσιας διοίκησης.

Το βιβλίο του The Fifth Discipline επηρέασε βαθύτατα την επιχειρηματική και εκπαιδευτική κοινότητα, εισάγοντας την έννοια του Οργανισμού που μαθαίνει. Από την έκδοσή του έχει πουλήσει περισσότερα από ένα εκατομμύριο αντίτυπα ανά τον κόσμο. Το 1997, το Harvard Business Review το κατέταξε ανάμεσα στα θεμελιώδη βιβλία του management των τελευταίων 75 ετών. Το Business Week, το Fortune, το Fast Company, το Sloan Management Review και άλλα έγκυρα περιοδικά έχουν κατά καιρούς δημοσιεύσει χρονογραφήματα σχετικά με το έργο του Dr. Senge και των συνεργατών του στο ΜΙΤ και στη SoL.

To βιβλίο The Fifth Discipline Fieldbook (έχει πουλήσει περισσότερα από 400.000 αντίτυπα) γράφτηκε ως απάντηση στα ερωτήματα των αναγνωστών του The Fifth Discipline που ήθελαν μεγαλύτερη βοήθεια με τα εργαλεία, τις μεθόδους και τις εμπειρικές πρακτικές προκειμένου να βελτιώσουν τις ικανότητες εκπαίδευσης μέσα στους οργανισμούς τους. Το βιβλίο του The Dance of Change βασίζεται σε πιο πρόσφατες εμπειρίες επιχειρήσεων που αναπτύσσουν ικανότητες εκπαίδευσης για μια σειρά πολλών ετών και τις στρατηγικές που οι ηγέτες αναπτύσσουν προκειμένου να ανταποκριθούν στις πολλές προκλήσεις που απορρέουν από αυτό το έργο. Ο Dr. Senge έχει επίσης συγγράψει πλήθος άρθρων τα οποία έχουν δημοσιευθεί τόσο σε ακαδημαϊκά έντυπα, όσο και στον οικονομικό τύπο και τα οποία αφορούν στην αντίληψη συστημάτων και στο management.

Η Journal of Business Strategy (Σεπτέμβριος / Οκτώβριος 1999) χαρακτήρισε τον Dr. Senge ως έναν από τους 24 ανθρώπους που είχαν τη μεγαλύτερη επίδραση στην επιχειρηματική στρατηγική τα τελευταία 100 χρόνια. Οι Financial Times (2000) τον χαρακτήρισαν ως έναν από τους παγκοσμίως κορυφαίους γκουρού του management. Το Business Week (Οκτώβριος 2001) κατέταξε τον Peter στους Τop (ten) γκουρού του management.

Βασίλης Ν. Τσάρας, Πρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος, ΠΡΟΘΕΣΗ Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ

Leave a Reply

*

Be sure to include your first and last name.

If you don't have one, no problem! Just leave this blank.